میراث ناملموس در کانون همکاری‌های منطقه‌ای؛ مؤسسه فرهنگی اکو میزبان سمینار جاده ابریشم

میراث ناملموس در کانون همکاری‌های منطقه‌ای؛ مؤسسه فرهنگی اکو میزبان سمینار جاده ابریشم
مؤسسه فرهنگی اکو روز سه‌شنبه ۹ تیر ۱۴۰۵ (۳۰ ژوئن ۲۰۲۶) از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۲:۳۰ میزبان سمینار تخصصی "همکاری منطقه‌ای در پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در جاده ابریشم" خواهد بود. این رویداد در راستای مأموریت مؤسسه برای تقویت همکاری‌های فرهنگی میان کشورهای عضو اکو و ترویج گفت‌وگوی بین‌فرهنگی در منطقه برگزار می‌شود.
این سمینار با حضور مقامات و نمایندگان کشورهای عضو اکو، پژوهشگران، استادان دانشگاه و متخصصان حوزه میراث فرهنگی برگزار خواهد شد و بستری برای تبادل دیدگاه‌ها درباره راهکارهای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک فرهنگی در امتداد جاده ابریشم فراهم می‌آورد.
در این نشست آقای دکتر مهرداد رخشنده، مدیر اجرایی مؤسسه فرهنگی اکو، خانم زلفیه برهان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در جمهوری تاجیکستان، خانم دکتر آتوسا مؤمنی مدیرکل مرکز منطقه‌ای پژوهش برای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو (مرکز تهران)، و دکتر حمیدرضا شعیری استاد نشانه- معناشناسی دانشگاه تربیت مدرس  به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. 
محورهای اصلی این سمینار شامل بررسی نقش جوامع محلی در پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس، اهمیت میراث ناملموس در تقویت هویت فرهنگی منطقه‌ای، واکاوی سنت‌های روایی در گستره جاده ابریشم و منطقه اکو و ظرفیت‌های همکاری‌های فرهنگی برای صیانت از میراث مشترک ملت‌های منطقه خواهد بود.

 

 

 

 

۲ تیر ۱۴۰۵
تعداد بازدید: ۳۶
کد خبر : ۱۰,۹۹۹

نظرات بینندگان

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.